Ilmoittaudu kurssille

Voit myöhemmin vaihtaa päivää, jos haluat.
    Reset options

Jos olet hankkimassa mopokorttia tai mopoautokorttia ja sinulla ei ole ennestään mitään muuta ajokorttia (esim. traktorikortti), sinun täytyy suorittaa autokoulussa pakollinen neljän tunnin Ensimmäisen ajokortin suorittajan -koulutus (EAS-koulutus) sekä tutkinto.

EAS-koulutusta kutsutaan myös nimellä Turvallisuuskoulutus tai Liikenteen perusteet -koulutus.

EAS-kurssilla saat perustietoa liikennejärjestelmästä, liikenteen vuorovaikutteisuudesta ja riskeistä, eri tienkäyttäjäryhmien turvallisuuteen liittyvistä tekijöistä, moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettamiseen liittyvistä vastuista ja velvollisuuksista sekä muista turvallisen ja ympäristön huomioon ottavan ajotavan vaatimuksista.

Antin Autokoulussa voit suorittaa koko mopokortin EAS-koulutuksen netissä tietokoneen, tabletin tai puhelimen välityksellä. Voit siis asua missä päin Suomea tahansa ja seurata opetusta vaikka kotisohvalta. Nettiteorioita varten tarvitset lisäksi webbi- tai selfiekameran (joka löytyy käytännössä kaikista puhelimista).

HUOM! Tällä paikkakunnalla ei ole mahdollista ajaa ajotunteja tai vuokrata mopoa+ajovarusteita käsittelykokeeseen/mopoautoa ajokokeeseen kauttamme. Voit kuitenkin suorittaa pakollisen EAS- teoriaosuuden.

Teoriatuntien sisältö on seuraava

• L1 Kuljettajaopetus ja oppimisympäristö
  • L2 Kuljettajaopetuksen tavoitteiden tasot
  • L3 Vastuullisen kuljettajan perustaidot ja liikenteen vuorovaikutus
  • L4 Liikenneympäristö, liikenteenohjaus, riskit ja liikenneturvallisuus

Tunteja järjestetään myös englannin kielellä.

Videolla opettajamme Jaakko Halttu kertoo, kuinka EAS-kurssi käytännössä suoritetaan

Tilaa myös harjoitteluohjelma teoriakoetta varten!

Kuva 2Kuva 3

Klikkaa kuvat ohjelmasta suuremmiksi!

EAS-koulutuksen jälkeen suoritat vielä kokeet Ajovarman toimipisteissä.

Teoriakokeeseen valmistaudut parhaiten tilaamalla teoriatuntien lisäksi teoriakoeharjoitteluohjelman.

Harjoitteluohjelman sisältö

• Mopo-teoriakoeharjoitus (vastaa Trafin oikeaa koetta)
  • Tilanneharjoitukset kuvasarjoina
  • Liikennemerkkiharjoitukset
  • Sanalliset harjoitukset
  • Yli 1000 tehtävää!
  • Kaikki harjoitukset suomeksi, englanniksi, ruotsiksi ja venäjäksi
  • Lisenssit kesto: 3 kk

Ohjelma toimii kännykällä, tabletilla ja tietokoneella.

Tilaa mopokortin teoriatunnit ja halutessasi teoriakoeharjoitteluohjelma. Lähetämme sähköpostiisi kaikki ohjeet mopokortin suorittamiseen.

Teoriatunnit (EAS-koulutus) + teoriakoeharjoitteluohjelma
Harjoitteluohjelman lisenssi on voimassa 3 kk.
84 €
Pelkät teoriatunnit (EAS-koulutus)
54 €

Viranomaiskulut:
ajokorttilupa 39 €, teoriakoe 40 €, käsittelykoe 32 €, mopoautokortin ajokoemaksu 74 €

Seuraavat nettiteoriatpäivät

Teoriatunnit suoritetaan etänä netissä. Lue lisätietoja.

Voit suorittaa teoriatunnit haluamanasi päivänä. Suorita kaikki kerralla tai vaikka yksi päivässä.

eng