Ylös Kurssit ja hinnat
Toimipiste

ADR-perus-, säiliö- ja täydennykoulutus

adr-kyltit

Autonkuljettajilta vaaditaan ajolupa mikäli he kuljettavat vaarallisia aineita yli sallittujen enimmäismäärien.

ADR-ajoluvan saaminen edellyttää koulutusta ja hyväksytysti suoritettua loppukoetta. ADR-ajolupa myönnetään viideksi vuodeksi ja se on uudistettava ennen sen voimassaoloajan päättymistä. Lupa on voimassa sekä kotimaisissa että kansainvälisissä kuljetuksissa.

Lue lisää ADR-koulutuksesta Trafin tiedotteesta (PDF)

ADR-kurssit

Yhdistetty peruskurssi (YP)

Yhdistetyn peruskurssin ja sitä vastaavan kokeen hyväksytysti suorittanut kuljettaja saa oikeuden vaarallisten aineiden kappale- ja irtotavarakuljetuksiin, sekä lisäksi räjähteiden (luokka 1) ja radioaktiivisten ainesten (luokka 7) kuljetuksiin.

Hinta: 600 € (sis. alv 24%) + viranomaiskulut Kesto: 4 päivää.

Peruskurssi (P)

Peruskurssin ja sitä vastaavan kokeen hyväksytysti suorittanut kuljettaja saa oikeuden vaarallisten aineiden kappale- ja irtotavarakuljetuksiin.

Hinta: 450 € (sis. alv 24%) + viranomaiskulut Kesto: 3 päivää.

Säiliökurssi (ES)

Säiliökurssin ja sitä vastaavan kokeen hyväksytysti suorittanut henkilö saa oikeuden myös säiliökuljetuksiin. Kurssille voi osallistua vain peruskurssin suorittanut henkilö.

Hinta: 300 € (sis. alv 24%) + viranomaiskulut Kesto: 2 päivää.

Yhdistetty täydennyskurssi (YT)

Yhdistetty täydennyskurssi on tarkoitettu luvan uusijoille ja se säilyttää ajoluvan voimassa entisenlaisena. Täydennyskurssin voi suorittaa aikaisintaan 4 vuoden kuluttua edellisestä perus- tai täydennyskurssista, kuitenkin ennen 5:n vuoden takarajaa. Jos takaraja ylittyy, täytyy peruskurssi suorittaa uudelleen.

Hinta: 300 € (sis. alv 24%) + viranomaiskulut Kesto: 2 päivää.

Täydennysperuskurssi (TP)

Täydennysperuskurssi on tarkoitettu luvan uusijoille ja se säilyttää vain perusajoluvan vaarallisten aineiden kappale- ja irtotavarakuljetuksiin, mutta mahdolliset säiliö- (ES), räjähteiden- (E1) ja radioaktiivisten ainesten (E7) -kuljetusten luvat eivät uusiudu. Täydennyskurssin voi suorittaa aikaisintaan 4 vuoden kuluttua edellisestä perus- tai täydennyskurssista, kuitenkin ennen 5:n vuoden takarajaa. Jos takaraja ylittyy, täytyy peruskurssi suorittaa uudelleen.

Hinta: 200 € (sis. alv 24%) + viranomaiskulut Kesto: 1 päivää.